Baja California - Reisverslag uit San Felipe, Mexico van Riet Boere - WaarBenJij.nu Baja California - Reisverslag uit San Felipe, Mexico van Riet Boere - WaarBenJij.nu

Baja California

Door: Riet

Blijf op de hoogte en volg Riet

03 Maart 2015 | Mexico, San Felipe

Zondag 15 februari 2015

Het bleek allemaal wat ingewikkelder dan we dachten. Het bleek dat we zelfs wanneer we aan de stroom stonden onze stopcontacten het niet deden. De accuus werden ook niet opgeladen door de zonnepanelen. Na het weekend en daarom mocht je nog erg blij zijn, want normaal duurt het 3 weken voor je aan de beurt bent, gaan ze verder kijken. Naar een mooie camping gegaan hier in de buurt waar we vandaag uit nood, de stroom raakte echt helemaal op en om te voorkomen dat we morgen niet kunnen starten maar vast naar Campingworld gereden. Zijn we daar al vast!

Maandag 16 februari 2015

Vannacht lekker geslapen op het terrein van Campingworld. Vanmorgen leek het eerst allemaal erg moeilijk. De zonnepanelen en de apperatuur die daar bij hoort, waren net geplaatst. Nog garantie dus. Maar uiteindelijk bleek het een kleinigheid toen ze het eenmaal hadden gevonden. Een aansluiting van een draad had kortsluiting gemaakt en had de hele boel platgelegd!!! Alles weer in orde dus!!! ......Hopen we!,

We staan nu aan Otay Lake. Mooi uitzicht over het meer en zo nu en dan een vliegtuig dat wat Skydivers dropt. Mooi gezicht! Morgen gaan we de grens over naar Mexico.

Dinsdag 17 februari 2015

Vandaag al op tijd op pad en richting Te Cate. Daar de grens over zonder problemen. Dan via erg mooie tolweg richting Mexicali. Erg mooie weg met prachtige uitzichten. Je moet alleen bij de stopplaatsen niet over de rand kijken want dan denk je dat je op een vuilnisbelt bent beland. Alles wordt gewoon langs de kant gegooid!! Viespeuken!
Bij Campo Mosqueta, een eindje onder Mexicalie, vinden we een camping. We moeten eerst over een hobbelige we en daar is het dus. Er is van alles!! Restaurant, overdekte picknick plaatsen , noem maar op. Alles was gesloten en iemand die daar rond liep vertelde dat wij wel ergens konden staan en dat de baas straks wel kwam afrekenen. Dat gebeurde dus ook en wij bleven de enige gasten.

Woensdag 18 februari

Weer een eindje richting zuiden. Er waren wat dingen die we moesten hebben. Ten eerste geld!! Aan de grens had ik wel iets gewisseld maar het zag er en beetje obscuur uit daar en wilde niet met mijn pas geld pinnen bij zo iemand. Dus eerst naar een bank in San Felipe. Geld opgehaald voor de komende weken want dat is niet zo makkelijk dan bij ons dat er overal pinautomaten zijn. Dan naar een winkel waar ze kaartjes verkopen zodat ik internet heb. Lukt allemaal prima. Dan op zoek naar een camping, die we snel vonden. Prachtig, vlak aan zee dat dachten we tenminste toen we kwamen vanmiddag, maar toen het Eb werd zag je de hele zee niet meer. Nog een heel eind richting zee gelopen maar het was vaak erg modderig. Het deed me erg aan de Waddenzee denken! Ben benieuwd hoe het er morgenochtend uitziet!

Donderdag 19 februari 2015 en verder

Bij het wakker worden was er nog steeds niet veel zee te zien maar naarmate het later werd kwam het water heel snel omhoog.

We besluiten hier zeker een week te blijven, misschien nog iets langer. Het is heerlijk, ook voor de hondjes, zo vlak aan het strand.
Zo nu en dan komt er iemand met een bootje en een net vissen met de hele familie. Tot onze verwondering kwam er een politieboot. Ze mochten daar niet vissen want dat water is " verhuurd" aan Japanse vissers. Gelukkig werden de netten niet in beslag genomen. We hebben wat vis gekocht die netjes voor ons werd schoongemaakt en gefileerd.

We hebben op dit plekje 10 dagen lekker genoten van het strand en de zon. De visser die hier bijna iedere dag komt vissen vroeg of wij ook van vis taco's hielden. Op mijn antwoord dat ik dat niet kende bood hij aan dat de volgende dag hier klaar te komen maken. Hij kwam met het hele gezin, die wij inmiddels al kenden. Heerlijk gegeten en geleerd hoe je dat klaar moet maken.
Morgen vertrekken wij weer richting zuiden. Eerst gaan we boodschappen doen in San Filipe. We hebben niks meer in voorraad. Hoog tijd dus. Ook probeer ik dan deze berichtjes te versturen en als het lukt wat foto's maar daar ben ik nog niet zo zeker van. Internet is hier niet zoals wij dat kennen. Nou ja, wij hebben niet zulk mooi weer!!

Dat had ik dus niet moeten schrijven want gelijk betrok de lucht en begon het flink te stormen en te regenen.

Maandag 2 maart 2015

Vanmorgen scheen de zon weer maar halverwege de dag toch weer wat bewolkt. We zijn inderdaad wat naar het zuiden gereden en hebben boodschappen gedaan in San Filipe. Was erg nodig, we hadden nog 2 sneedjes brood en gisteravond de laatste 2 aardappelen opgegeten met groente uit blik(bah). Nu weer alles vers. Daarna op een camping in San Filipe neergestreken. Weer eens wat anders. Even lekker door het stadje gewandeld. Het zou hier zo mooi kunnen zijn maar veel leegstand en verpaupering. Ze laten het hier dan direkt een rommeltje worden. In de winkelstraat is het trouwens keurig schoon en hier op de camping ook wel!

Jullie zullen wel denken, we horen niks, maar dat kwam omdat we op de vorige camping haast geen internet ontvangst hadden. Ik had een kaartje in de Ipad gekocht voor internet maar dat werkte daar niet. Nu, in San Filipe weer prima. Hoop dus ook wat foto's te sturen.

Even om jullie te troosten, het begint hier net wat te regenen!!!!!

• 04 Maart 2015 - 15:18

Ad En Fred:

Dag lieve mensen.Jullie zijn alweer halverwege in deze vakantie. Fijn dat alles goed is.Probleempjes met de camper zijn gelukkig op te lossen.Portemonnee gereed houden s.v.p.Blij dat met jullie en de hondjes alles goed is.Hier is alles naar omstandigheden redelijk.Geniet maar lekker van het mooie weer. Een buitje regen tegen het stof is niet zo erg.Hartelijke groeten van Ad en Fred.

• 08 Maart 2015 - 14:41

Jos Foster:

Vandaag is hier de lente begonnen, alle terrassen in de binnenstad en ook daarbuiten zijn vol.
    Vele wandelaars en fietsers genieten van de zonnestralen.
    Nog wel met de winterjas aan, maar die kan binnenkort ook weer in de kast.
    Jullie maken weer een fantastische reis en beleven van alles onderweg.
    Geniet er nog van .

Liefs Jos.

• 08 Maart 2015 - 19:19

Coby Blom:

Hallo hier Marterhaar. Wat zullen jullie genieten!! Fijn hoor. En wennen de hondjes
    al aan het reizen? Het was vandaag hier lekker voorjaarsweer. Zoals elke zondag
    heb ik vanmorgen koffie bij Gerda gedronken. Altijd lekker (met zelfgebakken
    taart - of cake). En dan b.v. praten over de vijver die ze weg wil hebben! Zal nog
    niet meevallen. Ze is geen 100%. Ze vraagt of ik jullie haar groeten wil sturen (bij
    deze dus). Overigens willen Tommie en Lucky toch nog steeds naar jullie hekje toe.
    Domme honden, ik vertel ze elke keer dat jullie weg zijn. Maar dat negeren ze.
    Verder is er hier niets bijzonders gebeurt. Lieverds, de hondjes een aai, jullie een
    knuffel......en geniet!!!! Lieve groeten enz. enz. enz. van Gerda en Kosja, Coby en
    Tommie en Lucky!!!

• 11 April 2018 - 10:43