Weer in de U.S.A - Reisverslag uit Lakeside, Verenigde Staten van Riet Boere - WaarBenJij.nu Weer in de U.S.A - Reisverslag uit Lakeside, Verenigde Staten van Riet Boere - WaarBenJij.nu

Weer in de U.S.A

Door: Riet

Blijf op de hoogte en volg Riet

26 Maart 2015 | Verenigde Staten, Lakeside

Zaterdag 21 maart 2015

Tot vandaag op dit mooie plekje gestaan en toen op weg naar het zuiden. Viel allemaal wat tegen. De weg naar de kust was erbarmelijk slecht en de camping die langs de hoofdweg stond aangegeven was niet echt een camping meer maar een asociale bende. Verder langs de hobbelweg! Onderweg kwamen we erbarmelijke hutjes tegen, waar mensen in woonden, zelfs met kleine kinderen. De kust bestond uit keien en deze mensen verzameld die en sorteerden ze op kleur en grote! Wat een werk, maar ze moesten daar waarschijnlijk van leven. Uiteindelijk kwamen we weer op de hoofdweg en we besloten niet verder naar het zuiden te gaan. De eerste camping die we tegenkwamen langs de hoofdroute zag er wel aardig uit. Het was gelijk een soort speeltuin en kinderboerderij. Zag er wel gezellig en schoon uit. Na een half uurtje buiten zitten had ik al 4 teken op mijn been lopen en op het terras liepen er nog vele! Die rotdingen zijn ook haast niet dood te krijgen, dus voor ze geld kwamen innen zijn we snel weer vertrokken. Nu weer richting Buffadora waar we vorige week ook waren alleen op een andere camping, vlak aan het strand en met een mooi uitzicht op Ensenada. Het eerste wat ik, toen we hier aan kwamen heb gedaan was de hondjes met de vlooienkam te lijf gaan en het resultaat bij Rossy was 4 teken en bij Floortje 3. Ze krijgen iedere 3 maanden een pil tegen vlooien en teken en ze zouden er 1 april weer 1 moeten hebben maar voor de zekerheid ze nu maar vast gegeven.

Mooie camping en je kon heerlijk langs het strand wandelen. Erg bijzonder was dat er tijdens Eb, plekken op het stand er warm waren. Mensen groeven kuilen op het stand en die liepen dan vol met dit HETE water. Het schijnt dat dit hete zwavel rijke water uit de bergen komt!
Het enige dat jammer was dat iedere middag de wind erg hard werd en waar je ook ging zitten, je woei haast weg!

Woensdag 25 maart 2015

Vandaag weer richting U.S.A. Eerst een stukje autoweg en dan via een touristische route! Erg mooi uitzicht op zee. Maar dan zijn we ineens in Tijuana, de op 3 na grootste stad van Mexico met 1,6 miljoen inwoners. De bewegwijzering is zoals alles in Mexico maar halfhalf. Dus uiteindelijk de Tomtom erij om richting grens te komen.

De grens viel 100 % mee. Er waren nog wel veel stalletjes met van alles en nog wat en mensen zonder armen , benen of geld die stonden te bedelen, maar je kon er behoorlijk doorkomen. De vorige keer dat we hier waren was het stukken erger. Ook de Douane kwam maar even binnen. Keek met een halve blik in de koelkast en wij konden verder. Ook dat was de vorige keer stukken erger.

EN DAN BEN JE IN AMERIKA!!!!
Onvoorstelbaar wat een verschil dat kleine lijntje op de kaart uitmaakt. De weg is een stuk beter en breder en de Richting aanwijzingen zijn ruim van te voren aangegeven en het allerbelangrijkste....HET IS SCHOON!

We staan nu 2 dagen op een camping bij Lakeside, voorstad van San Diego. Erg mooi, met water en electriciteit aansluiting,verder nog warme douches en een zwembad. Wat een luxe! En het gekke is, de camping is nog bijna vol ook. Dat zijn we niet meer gewend.

Ook nog gratis internet en volgens mij werkt dat beter dan het internet waar ik voor moest betalen in Baja California!

Helaas werkt het internet niet zo goed( of ligt het aan de site) dat ik Zaterdag 21 maart 2015

Tot vandaag op dit mooie plekje gestaan en toen op weg naar het zuiden. Viel allemaal wat tegen. De weg naar de kust was erbarmelijk slecht en de camping die langs de hoofdweg stond aangegeven was niet echt een camping meer maar een accociale bende. Verder langs de hobbelweg! Onderweg kwamen we erbarmelijke hutjes tegen waar mensen in woonden, zelfs met kleine kinderen. De kust bestond uit keien en deze mensen verzameld die en sorteerden ze op kleur en grote! Wat een werk, maar ze moesten daar waarschijnlijk van leven. Uiteindelijk kwamen we weer op de hoofdweg en we besloten niet verder naar het zuiden te gaan. De eerste camping die we tegenkwamen langs de hoofdroute zag er wel aardig uit. Het was gelijk een soort speeltuin en kinderboerderij. Zag er wel gezellig en schoon uit. Na een half uurtje buiten zitten had ik al 4 teken op mijn been lopen en op het terras liepen er nog vele! Die rotdingen zijn ook haast niet dood te krijgen, dus voor ze geld kwamen innen zijn we snel weer vertrokken. Nu weer richting Buffadora waar we vorige week ook waren alleen op een andere camping, vlak aan het strand en met een mooi uitzicht op Ensenada. Het eerste wat ik toen we hier aan kwamen heb gedaan was de hondjes met de vlooienkam te lijf gaan en het resultaat bij Rossy was 4 teken en bij Floortje 3. Ze krijgen iedere 3 maanden een pil tegen vlooien en teken en ze zouden er 1 april weer 1 moeten hebben maar voor de zekerheid ze nu maar vast gegeven.

Woensdag 25 maart 2015

Vandaag weer richting U.S.A. Eerst een stukje utoweg en dan via een touristische route! Erg mooi uitzicht op zee. Maar dan zijn we ineens in Tijuana, de op 3 na grootste stad van Mexico met 1,6 miljoen inwoners. De bewegwijzering is zoals alles in Mexico maar halfhalf. Dus uiteindelijk de Tomtom erij om richting grens te komen.

De grens viel 100 % mee. Er waren nog wel vel stalletjes met van alles en nog wat en mensen zonder armen , benen of geld die stonden te bedelen, maar je kon er behoorlijk doorkomen. De vorige keer dat we hier waren was het stukken erger. Ook de Douane kwam maar even binne. Keek met een halve blik in de koelkast en wij knden verder. Ook dat was de vorige keer stukken erger.

EN DAN BEN JE IN AMERIKA!!!!

Ook no gratis internet en volgens mij werkt dat beter dan het internet waar ik voor moest betalen in Baja California!

Helaas werkt het internet niet zo goed ( of ligt het aan de site) dat ik foto's kan plaatsen bij het verhaal.

• 26 Maart 2015 - 07:57

Zwaantje Ten Have :

Hallo Riet en Arthur,
    Leuk om jullie reisverslag te lezen.
    Jullie maken heel wat mee.
    Wij wensen jullie een voorspoedige reis verder.
    Hartelijke groet van Anko en Zwaantje

• 26 Maart 2015 - 17:28

Frits En Illie Muller:

Hallo Riet en Arthur,

Wat een verhalen. Alhoewel...het moet ook weer niet te spannend worden met slecht begaanbare wegen en campings die eigenlijk geen camping mogen heten. Gelukkig hebben jullie dan nog steeds jullie eigen schone huisje op wielen bij je. Heel verstandig om die tekenexplosie te ontvluchten.
    Nu jullie weer terug zijn in de "bewoonde wereld" is wat gerief ook wel lekker.
    Geniet samen nog maar even en hou de boel heel.
    Groeten van Frits en Illie

• 31 Maart 2015 - 19:41

Coby Blom:

Lieve Riet, Arthur en viervoetertjes.
    Ook ik zit te genieten van jullie reisverslagen. Je doet het zo duidelijk
    dat ik het gewoon voor me zie. Het was vandaag hier storm. Maar
    het is nu rustig. Zelfs geen regen. Gerda vroeg mij om jullie van haar
    de groeten te doen. Bij deze dus. Ze wil 1 vijver dicht (laten) maken
    en daarom ligt er bij haar huis een grote bult aarde. Ja, het wordt
    haar wat te veel. Stuur ons wat van jullie mooie zachte weer?! Kunnen
    we heel goed gebruiken, hoor. Geniet maar van alles!!! lieve groeten
    van Gerda en Coby.