Weer terug in San Felipe - Reisverslag uit San Felipe, Mexico van Riet Boere - WaarBenJij.nu Weer terug in San Felipe - Reisverslag uit San Felipe, Mexico van Riet Boere - WaarBenJij.nu

Weer terug in San Felipe

Door: Riet

Blijf op de hoogte en volg Riet

10 Maart 2015 | Mexico, San Felipe

Woensdag 4 maart 2015

Vanaf San Filipe via naar Puertecitos. Wanneer je dat tenminste een stadje wil noemen. Het lijkt meer op een berg afval. Oude huisjes en caravans met een hoop rotzooi er om heen. Wel was er een klein resort met een soort vakantiewoningen, een schuurtje waar je bier kon kopen en een benzine pomp. We rijden een eindje terug want daar hadden we een camping gezien. (Playa Escondida) Mooie plek direct aan zee. Maar ook hier een puinhoop er om heen.

Donderdag 5 maart 2015

Weer een eindje verder naar het zuiden en weer een prachtige plek aan zee. Hier zijn wat meer mensen, mischien wel 4!!

Vrijdag 5 maart 2015

Weer een eindje verder naar het zuiden en kijken hoe ver de weg gaat. D.w.z. hoe ver je er op kunt rijden. Tot nog toe een prachtige nieuwe weg die ook aan de kant keurig is afgewerkt. Maar helaas, na zo'n 50 km houdt de weg op. Tenminste het geasfalteerde gedeelt. We proberen nog een eindje de grintweg maar dat is niet te doen. We draaien dus om en gaan weer op zoek naar een camping,(Camp Beluca). Die zijn er genoeg. Maar zeer dun bevolkt. Het zou voor de mensen hier erg fijn zijn wanneer de weg door gaat lopen want dan kun je van de oost naar de westkant en omgekeert. Nu moet je aan beide zijden altijd dezelfde weg terug.

Het is hier echt prachtig en Arthur zou hier wel een paar weken willen blijven maar een nadeel is dat je totaal van de buitenwereld bent afgesloten. Geen internet (waarvoor heb ik dat kaartje gekocht?) en geen telefoon. Zelfs de campingbeheerder moest 2 uur rijden, uur heen en uur terug, om even met z'n baas te gaan bellen. Je kunt dus ook niet even in een telefooncel bellen of alles goed is thuis!

Maandag 8 maart

Vanmiddag aangekomen op de Camping in San Felipe, dezelfde waar we vorige week ook stonden. Het was er rustig maar een paar campeerders. Nog even het stadje ingeweest en overmorgen gaan we nog even naar de camping waar we 10 dagen hebben gestaan, camping Campo Posada del Mar. Daarna steken we over naar de westkust en zullen jullie ook weer even niks horen want onderweg zal wel geen internet ontvangst zijn.

Wat prachtig is de oostkant van Baja California. Zoveel wisselende landschappen en zoveel campings. Erg jammer dat deze vaak behoorlijk verwaarloosd waren en ook de huisjes waren vaak omringt door troep. We begrijpen dat deze mensen arm zijn maar daarom hoef je niet zo'n troep te maken rondom je huis. Ook langs de wegen en bij parkeerplaatsen stikt het van lege bierflesjes en blikjes. Erg jammer.

Met de foto's wil het niet zo geweldig. Het duurt wel 10 minuten voor er een foto is verstuurd. Ik heb het idee dat het programma " Waar ben jij.nu en de I pad niet zo goed met elkaar corresponderen. Volgend jaar maar eens op zoek naar een ander programma, deze reis zullen jullie het hiermee moeten doen.

• 10 Maart 2015 - 08:16

Annie Toornvliet:

Hoi Arthur en Riet, bedankt voor het prachtige verslag! Erg leuk om te lezen! Goede reis nog verder en genieten maar! Groeten Annie

• 10 Maart 2015 - 08:59

Marjon:

Zo jullie zijn dus behoorlijke ontdekkingsreizigers man man bijna geen mensen dus maar mooie natuur begrijp ik! Ik hou ook wel van die rustige plekken hoor heerlijk!
    Nog heel veel plezier daar!
    En eh het is hier ook al heerlijk weer

• 10 Maart 2015 - 11:48

Han:

Beetje jaloers op de rust en vermoedelijk ook stilte. Fijne reis verder. Groetjes.

• 10 Maart 2015 - 15:27

Trijnie En Herman Spang:

hoi arthur en riet ,hier even een reactie van ons.Heel leuk om jullie reisverslagen te lezen.Jullie beleven nogal wat zeg.echte ontdekkingsreizigers,nog net geen robin qruso,maar jullie zien en beleven veel,dat pakt niemand je meer af.nog veel plezier en nog goede reisdagen.tot horens.

• 10 Maart 2015 - 18:30

Frits En Illie Muller:

Hallo Riet en Arthur,

We vinden het weer heerlijk om jullie reisbelevenissen te lezen.
    We begrijpen dat het niet altijd even makkelijk is om mailtjes te versturen of zelfs te telefoneren.
    Petje af voor jullie ondernemingsgeest.
    Zo komen jullie nogal eens op wat plekken. Vaak erg rustige campings en wegen die gewoon ophouden.
    Maar we zijn natuurlijk wel weer behoorlijk jaloers op die mooie blauwe luchten en nu het ook hier warmer wordt krijgen wij ook de kriebels om de caravan weer aan te haken.
    Veel plezier samen en laat maar weer van je horen.

Liefs van Frits en Illie.

• 11 Maart 2015 - 19:15

Rennie En Loek:

Hoi Arthur en Riet fijn om weer van jullie te horen en de mooie foto's te zien.Lekker rustig daar en heerlijk zonnig! Hier is het gelukkig ook voorjaarsachtig.Goede reis,pas gord op elkaar en geniet! Groet en liefs van Rennie en Loek