Californie - Reisverslagen van Riet Boere - WaarBenJij.nu Californie - Reisverslagen van Riet Boere - WaarBenJij.nu

Californie

Al weer ruim een week in Californië, waar we genieten van het zonnetje ook al voel je de herfst hier ook wel aankomen. s'Morgens is het nog frisjes en om 4 uur wordt het ook wel koud! Kok hebben seal een paar keer regen gehad!
Vandaag was het Thankgiving day. Altijd de 4e donderdag in november! Men viert dan dat er een goede oogst is geweest ( zoals bij ons Dankdag). Dit is al ontstaan in 1621, toen Pelgrims samen met Native Americans (iIndianen) het oogstfeest vierden! Nu wordt het gevierd in familiekring met eten, vooral Kalkoen, en drinken. Ik heb nog nooit zulke grote kalkoenen in de supermarkt gezien dan hier! Wij doen niet mee want Marianka heeft avond en nachtdienst op de trauma afdeling dus zij kan het druk krijgen. Vooral omdat morgen, en dat betekend om 2 uur vannacht, Black Friday begint. De dag na Thankgiving is hier het begin van de OPRUIMING! En dat begint om 2 uur s'nachts! We zijn eenparig jaar geleden een keer expres op een parkeerplaats bijneem winkelcentrum gaan staan en daar staan mensen, midden in de nacht in de rij voor een koopje!