Op pad! - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Riet Boere - WaarBenJij.nu Op pad! - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Riet Boere - WaarBenJij.nu

Op pad!

Door: Riet

Blijf op de hoogte en volg Riet

15 Februari 2015 | Verenigde Staten, San Diego

Dinsdag 13 januari vliegen we weer richting Californië. Daar we al om 7 uur op Schiphol moeten zijn besluiten we de dag er voor al een hotelletje te boeken in de buurt. Lieve vrienden brengen ons daar naar toe en om de vakantie te beginnen gaan we met ons vieren lekker wat eten. De hondjes gedragen zich prima en slapen ook de hele nacht rustig. Dus lekker ontspannen op reis................................

Dat dachten we tenminste!!! Bij het verlaten van het hotel pakte ik de paspoorten van mij en de hondjes!!! He, Arthur moet ook 2 van die exemplaren (paspoort+ oud paspoort met visum) hebben. Helaas niet!!! Bedacht toen ineens dat ik een nieuw paspoort had gehaald, in mijn tas had gedaan maar Arthur vergeten was. Nou, dan halen we op Schiphol maar een noodpaspoort op. Hier had ik wel eens over gehoord. Die mogelijkheid is er zeker maar niet voor Amerika. De enige oplossing was om naar huis te gaan en de volgende dag te vliegen maar dan was er geen rechtstreekse vlucht naar San Francisco en dat is haast niet te doen met hondjes. Andere optie was dat ik met de hondjes naar San Francisco vlieg en Arthur de volgende dag naar Sacramento. Voor dat laatste hebben we gekozen.!
Inmiddels is Arthur ook heelhuids aangekomen en zit ik nog even met de kat van Marianka te knuffelen. Het arme beest heeft de hele dag boven gezeten. Ja, Rossy kent hij wel maar die wilde Floortje is wel even wennen.

========================================================================

Maandag, 2 februari 2015

Na een kleine 3 weken huizen kijken samen met onze dochter, is het eindelijk gelukt een huis te kopen. Dat is hier zo raar, zodra het huis op de markt komt is het gelijk verkocht. Vaak dezelfde dag al en dan nog boven de vraagprijs!! Nadat ze een paar keer een bod had gedaan en dit al verkocht bleek, had ze eindelijk geluk. We zijn dus gelijk aan het inpakken geslagen en nu we niet meer zo veel kunnen doen, op vakantie. Uiteindelijk kwamen we daar toch voor.
Afgelopen week hebben we de camper al een grote schoonmaakbeurt gegeven. Het blijkt dat wanneer je deze niet regelmatig zelf gebruikt hij er niet beter op wordt. Nu weer helemaal Spic en span. Nieuwe kleedjes op de vloer, kastjes uitgesopt en nieuwe dekbedhoezen.
Vandaag naar South Lake Tahoe! Zoals altijd MOOI! Hier overnachten we en proberen we de zonnepanelen, die op onze camper zijn gezet, uit. Morgen Nevada in!

Dinsdag, 3 februari 2015

Zover we het nu kunnen bekijken voldoen de zonnepanelen super. We werden in ieder geval niet wakker van de kou vannacht en dat terwijl het hier rond het vriespunt was.

Even naar Heavenly, het sky resort wezen kijken. Er was inderdaad een klein baantje met opgespoten sneeuw. Verder in de hele omtrek geen sneeuw te bespeuren. Alleen heel hoog. Floortje heeft nog wel even met haar pootjes in de sneeuw gestaan. Het liet haar koud!!!

Toen door, richting Carson City, de hoofdstad van Nevada. Ziet er direkt allemaal heel anders uit. Alles is wat oud en armoedig. En je zit gelijk midden in de dessert. We staan nu op een State Park Camping bij Silver Springs, aan het meer. Nou ja, het ligt bijna droog maar verder is het prachtig! We staan hier helemaal alleen, hondjes genieten van de vrijheid en wij van het mooie weer!

Woensdag, 4 februari 2015

Weer een eindje verder Nevada door. Een mooi maar erg onbewoond gebied en wanneer er een paar huisjes staan is dat niet veel soeps. Vandaag geen zonnetje en daardoor een stuk frisser. We zijn nu op een State Park aan Walker lake. Deze keer wel met water! Het gebrek aan zon lossen we op door een vuurtje te stoken, anders is het te koud om buiten te zitten. We zijn de enige campeerders hier en dat begrijpen we ook wel. Het is hier geen winter maar ook geen zomer! Wat moet je hier dan!

Donderdag 5 februari 2015

Drukke dag vandaag. We moesten gas tanken voor de kachel en de druk van de banden moest worden gecontroleerd. Verder waren we ook toe aan olie verversen. Toen we bij de gastank stonden zagen we een eindje verder en bord staan met " Tires" . Ja, ze konden de druk wel meten en ook wel olie verversen en doorsmeren. Dus helemaal klaar voor de rit naar het zuiden. Best wel een eind gereden vandaag. Omgerekend zo'n kleine 200 km. We staan nu bij Dyer in Nevada op, voor eerst,een echte camping. Je kunt hier zelfs douchen. Er staan wat caravans maar die zijn niet bewoond. Misschien de weekends?? Zou alleen niet weten wat je hier in de weekends moet doen! Droog en stoffig, vooral met een beetje wind. Je kunt hier wel wat (goud)mijnen gaan bekijken.

Hier nergens telefoon ontvangst of internet!!

Vrijdag 6 februari 2015

Vanmorgen werden we wakker met een mooi zonnetje maar behoorlijk harde wind. Het gevolg hiervan was een complete zandstorm. Hele wolken vlogen over de weg. Begrijp nu ook waarom alles hier dezelfde kleur heeft, zandkleur!!!
We komen een bordje tegen met Hartluck City Mine en Castle 9 mi, dat is dus ongeveer 15 km. Wel een ongeplaveide hobbelige weg maar we willen dat toch wel even zien. Boven aan gekomen blijkt de mijn gesloten en het " Castle" een appart bouwwerk
te zijn maar beslist geen kasteel! Iemand heeft daar in z'n eendje een huis gebouwd met daarin een heleboel orgels. Het is nog niet helemaal klaar maar wel bijzonder. Iedere week moet hij een paar uur rijden om water te halen en boodschappen doe je bij de dichtsbijzijnde supermarkt, zo'n 150 km verderop. Gelukig heeft hij een eigen stroomvoorziening door zon en wind. Verder een prachtig uitzicht.

`Nu weer onder aan de weg overnachten en morgen naar " Death Valley National Park" Het noordelijk gedeelte dat we nog niet kennen.

Zaterdag 7 februari 2015

Vanmorgen scheen het zonnetje heerlijk en we gingen op pad naar Death Valley. Eerst bij Scottis Castel. Een gebouw dat hier door iemand, Scotty, is neergezet in 1922.
We zagen nog een Coyoty lopen die veel te tam was omdat mensen hem voerden. Gevaarlijk!
Dan verder richting Camping en daar staan we nu! Het was hier vanmiddag rond de 30 graden dus we gingen in een paar dagen van winter, via voorjaar naar de zomer. Tot 9 uur buiten gezeten!!!
We hebben genoten van het prachtige landschap en dat zal morgen zeker weer gebeuren. De hondjes doen het ook prima hoewel Floortje nog steeds niet gek is op autorijden. Wanneer we stilstaan gaat het prima met haar en blijft ze ook goed bij ons maar wanneer we rijden bibbert ze als een rietje. Zal moeten wennen!
Vanmiddag hoorde we dat het in South Lake Tahoe, waar we dindag waren heel hard had gesneeuwd! Zal prachtig zijn maar lastig rijden en we zijn blij dat we nu hier zijn. We hebben overnacht op " Stovepipe Wells Village".

Zondag 8 februari 2015

Vandaag weer erg mooi weer. Eerst gingen we naar Muscuito Flat Sand Dunes. Prachtige zandduinen en daarna naar Mosaik Canyon. Erg mooi om daar te lopen maar op een gegeven moment zijn we terug gegaan omdat het te glad en te stijl werd.
Dan weer op zoek naar de volgende camping. We zijn hier al vroeg en het is heerlijk om daar buiten te zitten. Deze plaats heet Furnace Creek. Morgen weer wat verder naar het zuiden!

Maandag 9 februari 2015

Vandaag rijden we weer verder naar het zuiden We verlaten Death Valley. Het laatste stuk was mooi maar ook een beetje eentonig. We hadden al zoveel "Dessert " gezien. Nu in de buurt van het plaatsje Baker, aan de rand van Mojave Dessert. Een Indianen gebeid waar we morgen doorheen gaan na eerst wat boodschappen te hebben gedaan in Baker.
Zowaar, we hebben hier ineens, zowel telefoon als internet. Mooie gelegenheid om even te laten weten hoe het hier is!!!

De hondjes doen het hier prima. Rossy is altijd helemaal rustig wanneer we rijden maar Floortje vindt rijden nog steeds niet echt leuk. Zodra we stil staan is er geen vuiltje aan de lucht, Ze blijft mooi bij ons en is speels maar rijden is nog steeds geen hobby van haar. Zal wel wennen!!!

Dinsdag en woensdag 10 en 11 februari 2015

Niks bijzonders. Door Joshua Tree nationa Park. Erg mooi met aparte bomen en ook heel mooie rotspartijen.

Donderdag 12 februari 2015

Weer in de bewoonde wereld. D.w.z weer telefoonontvangst. Nog wel in een State park. nl. Anza Boreg Dessert State park.Er was hier geen camping te vinden dus reden we een weggetje in waar een mooi plekje was. Al snel kwam er iemand naar ons toe om kennis te maken. Hij zou wel regelen met de buren dat we daar konden staan en vanavond kwamen ze wel even langs om een kopje koffie te halen. Hij kwam samen met een vriend die zijn ranch beheerde, ze brachten wat te drinken mee en kletsten heel wat af. De persoon die het eerst bij ons kwam kon ik goed verstaan, de andere niet. Over en weer wat informatie uitwisselen, wat doe je en wat heb je gedaan. De ene persoon was 65 en beheerde de ranch van de andere persoon. Deze was aannemer maar verbouwde ook legaal Maruana, ja en dat in Amerika. Dit was voor medisch gebruik. Zo beleef je nog eens wat. De andere bleek een revolver op zak te hebben. Ik heb hem even in de hand gehad nadat hij hem had ontladen. Ja, dat was voor mij de eerste keer dat ik een echte revolver vast had. Best zwaar zo'n ding. Ze konden zich ook niet voorstellen dat het ooit verboden zou worden om in Amerika een wapen op zak te hebben. Dat was een van de twee vrijheden, godsdienstvrijheid en wapenvrijheid. Ondanks dat ik het daar niet mee eens was toch een erg leuke en leerzame avond!!
Morgen gaan we naar San Marcos. Hier is een Camperworld! Onze magnetron en Airco doen het ineens niet meer. Waarschijnlijk iets met een zekering of zo. Moeten ze daar maar even naar kijken.

Daar wij hoorde dat de berichtjes niet goed aankwamen nog een keer opieuw! Sorry wanneer u 2x hetzelfde krijgt!

• 15 Februari 2015 - 09:11

Marjon:

Wauw wat een belevenissen weer allemaal!
    Marianka een nieuw huis , fijn voor haar in de buurt waar ze woonde?
    En nu op pad door Death Valley mooi hoor!
    Nog een hele fijne reis verder!

• 15 Februari 2015 - 09:47

Wiesje:

Leuk om weer mee te lezen tijdens jullie reis. Ik heb geen foto's gezien maar het kan ook aan mijn laptop liggen die total loss is geweest en nu nog problemen geeft.
    Geniet van al het moois en de rust. Groetjes

• 15 Februari 2015 - 10:44

Janny :

Hoi artur en riet leuk jullie avonturen weer mee te beleven. En dank zij jullie kwamen wij net voor we op vakantie wilden gaan tot de conclusie dat paspoort en ID bewijs van verlopen waren . Nog even snel een nieuwe aan gevraagd en toen met het verlopen spul vertrokken en ...... Alweer terug . Heel veel plezier daar en we blijven jullie volgen

• 15 Februari 2015 - 11:59

Zwaantje Ten Have:

Dag Riet en Arthur,
    Leuk om jullie reisverslag op deze manier te kunnen volgen.
    Veel plezier en laat ons nog even mee genieten.
    Warme groet van Anko en Zwaantje.

• 15 Februari 2015 - 12:35

Rennie En Loek:

dag lieve mensen, fijn om weer van jullie te horen! Wat fijn dat Marianka nu haar eigen huis heeft. Moest er nog veel in gebeuren? Wij zijn net terug van La Palma, een prachtig eiland, dus nu weer wennen aan de Nederlandse winter, maar die is op dit moment prima! De sneeuwklokjes bloeien al!
    Heb het goed samen in de camper. groet en liefs van Rennie en Loek.

• 15 Februari 2015 - 14:13

Annie Toornvliet:

Hoi vak.gangers, leuk je verhalen weer te lezen. Die anderen mIl kon niet geopend worden inderdaad, maar zijn nu weer goed op de hoogte. Nog heel veel plezier en genieten maar! Groeten Henk en Annie

• 15 Februari 2015 - 16:29

Birthe:

Hi
    Riet en Art.
    Vandaag voor het eerst jullie reisverslagen ontvangen, erg leuk dank ervoor .
    Geweldig dat Marianka een eigen huis heeft gevonden ,heerlijk voor haar .
    Hier is alles goed .Het is carnaval ,het dorp staat op z`n kop .Alida gaat als matroos ,Jesper lodewijk15 e.
    Goede berichten van Gerben uit Equador ,hij heeft het reuze na zijn zin .
    Ik verheug mij op jullie vervolgverhaal .
    Veel liefs Birthe

• 15 Februari 2015 - 21:55

Jos Foster:

Met de eerste mailtjes is inderdaad iets gegaan. Ik zie trouwens ook geen foto's, klopt dat?
    Verder is in de Veste alles goed, geen ongeregeldheden.
    Ben dit weekend naar WarHorse geweest in Apeldoorn. Het gaat over een paard in de 1ste wereldoorlog, dat naar het front moet en zelfs naar Frankrijk. Zijn jonge baasje Albert is toen ook in het leger gegaan en vond uiteindelijk zijn Joey terug ergens in Noord Frankrijk. Wat een spektakel, heb respect voor de mannen/vrouwen, die in het paard zitten en alle bewegingen van het paard hebben geleerd. Het was heel mooi.
    Nou, dat was het weer, groetjes en veel plezier .

JosFos.

• 04 Maart 2015 - 21:47

Janny De Jonge:

Hoi Arthur en Riet

Ben bezig jullie verslagen te lezen volgens mij beleven jullie wel weer flink wat avonturen .

groetjes Janny

• 24 Mei 2015 - 17:33

Joke Noest:

Lieve reizigers,
    Heb zo vaak getracht jullie te bellen, maar ho maar! Waar zijn jullie nu, nog in Amerika of in Nederland. Laat graag iets horen. Liefs , joke